jessicapygmeen

Alla inlägg den 16 mars 2019

Av jessica bergström - 16 mars 2019 07:47

Då var de lördag, kom fram till att jag skall börja gå upp exakt samma tid varje dag. Så blir de en bra rutin. Trotts helg skall jag gå upp samma tid som när jag jobbar. Då hinner man med både gymmet, hunden och sig själv.

Varit ute på promenad med diesel redan , går upp kl 06.00 så det har jag gjort. Druckit kaffe och så skall jag äta lite frukost strax för att sedan gå till gymmet. Min sambo är uppe med tuppen också. Vi skall till gymmet tillsammans. Känns bra att man är igång nu. Sen är det ju så då att jag är diabetiker. Så motion o bra mat hjälper massor faktiskt ! Började för nått år sedan med sprutor , slutade med att jag blev för låg u blodsocker. Så , läkaren kom fram till att kroppen börjat fungera själv. Så slapp medicin ett tag, men märkte sedan att jag låg lite högt igen . Så då har dom satt in tabletter för o se om de funkar
Så det har jag grejat med nu

Metaformin ! 2 st om dagen skall jag äta. En på morgonen och en på kvällen.

Har även förhöjda blodfetter , som är ärftligt så det har jag en tablett per dag att äta. Så ja då vet ni lite om det. Nu får jag fixa mig och äta frukost så man kommer iväg , kladdar säkert senare. Xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards