jessicapygmeen

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av jessica bergström - 16 juli 2015 21:42

Nu går hjärnan på hög varv. Frustrerad över hur samhället ser ut idag ? O just droger ? Visst jag har gjort det jag gjort i mitt liv gått igenom tuffa tider. Och man vill ha en utväg från verkligheten. Men ärligt talat så förstår inte vissa människor hur farligt det är med droger eller vad det gör med ens psyke , kropp eller hur det påverkar livet i allmänhet. Det har alltid funnits runt om mig och i mitt liv. Men idag tackar jag alla inblandade som fick mig att ta den rätta vägen ur. Men blir endå frustrerad på folk som fortsätter eller börjar med det.

Du gör folk fattiga för du tar deras pengar. Tillslut tar du deras hem. Deras barn. Du bryter ner dom sakta men säkert psykiskt. Du ger dom döttslängtan. Du dämpar smärtan för stunden men gör den värre när du försvinner från dom. Du gör så dom faller för dig. Gör begäret efter mera starkare. Du tar allt av värde från dom som en tjuv. Du gör dom svaga för dig, så dom inte kan leva utan dig . Du gör dom till lögnare och förstör deras familjer. Du gör dom lojala mot dig samtidigt till egoister . Du släcker tillslut folks liv. Så DROGER? Säg mig ? Är det värt det ?

Av jessica bergström - 16 juli 2015 19:18

Idag har man iaf sovit halva dagen somnade jue !! Vilket jag inte hade tänkt göra men men.. så är det haha.. när jag vaknade gick jag bort till björkhammar och va social med lina. När hon slutade gick vi hem till mig och satt o tjöta åt lite kladdkaka o bara va tills hon fick skjuts till stan.

Jag har gjort lite mat nu. O kollar arrow från ingenstans vräker regnet ner o så skiner solen samtidigt ?!? Haha dubbel regnbågar va det ju rätt najs ! . Nu ska jag väl gosa ner mig i soffan o glo på arrow o inte göra ett smack .. blir ett monster snart !! Ciggen är slut så hoppas inte nån hör av sig eller så kommer va sjukt jobbigt !! Om jag inte lyckas fixa lite cigg .. men får se. Men ni får ha en fortsatt trevlig dag hehe
ciao

Av jessica bergström - 16 juli 2015 02:22

Ja då va det ju det här med att försöka sova?!?! men nu har jag kommit överens med Lina att jag skall dygna om jag var vaken längre än 12. så jag kan lägga mig tidigare imon. Så japp dygna är det dax för hehe. Idag tackar jag gud att Lina har varit pain in the ass!! Hade tänkt att skita i världen o svepa om mig i täcket o typ sova bort mitt liv. Men så blev det inte. Lina kom hit och höll mig på fötter idag! Tjurig va jag allt tidigare men Det är så skönt att de finns dom som känner mig så bra så att dom är envisa och inte låter bli mig haha! Riktiga vänner! Så ja min dag började med att hon kom hit. Vi la oss i min säng rn stund o tjötade. Sedan tvinga hon ut mig med Diesel. Efter det fick jag mig själv (efter en del klagande ) in i en dusch. Sedan Gick vi ut o ovädret.. (regn,åska & blixt) Trodde ett tag att jag skulle dö ! Men hon fick med mig till affären där vi mötte hennes bror Micke & Antoni för att köpa mat. Sen åkte vi hem till mig och åt allihoppa. Skönt att vara bland folk när man är nere. Lina och Micke har ju lixom alltid varit inblandade i min familj hehe så det känndes gött att vara runt familjen idag så att säga!.


Vi tog det lungt ett tag sedan tog vi en kvälls promenad. Träffade på Jonte o hans familj o lilla puma va ute så diesel och hon busade en liten stund. Sedan gick jag och Lina en liten sväng, Sen blev det hemgång. Trodde jjag skulle somna tidigt idag men så blev det ej. Pratade med min Kärlek ett tag med i telefon.. Det gjorde mycket hihi. Mådde något bättre efter denna dagen trotts allt. Pappa ringde även så satt och pratade med honom.. Och nu har jag fallit in i min serie Arrow så nu får jag sysselsätta mig med den så jag håller mig vaken till imorgon kväll hehe skall förbi på jobbet eller aa Linas jobb imon så jag inte somnar mitt på dagen. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda! Lär ju vara som en zombie imon hehe, men fan får allt testa detta så jag kan somna tillslut är ttrött på att sova bort halva dagen för att jag har svårt att somna lixom. men när jag väl sover så vaknar jag ju inte av nått! inte bra det heller. men skall allt fixa detta hihi.


    haha ja va säger man?!?! Vi är som vi är när vi ej blev som vi skulle! haha Men go är du hjärtat hihi.. Nä nu får jag fortsätta med min serie o hoppas på att jag ej somnar mooohahah


Ciao!  

Skapa flashcards